זמינים 24/7
instagram facebook-call facebook-call facebook-call

עורך דין אלימות במשפחה

11.06.2023

משרד עו"ד לעבירות אלימות במשפחה

משפחה אמורה להיות המקום הבטוח ביותר. כשאחד או יותר מבני/בנות המשפחה סובל מאלימות – ובהקשר זה חשוב לציין שישנו מגוון רחב של סוגי אלימות וכולם חמורים באותה מידה – חשוב לפעול באופן מידי. כל דחייה, גם כשהיא נובעת מהתלבטות אמיתית, עלולה לגבות מחיר יקר מקורבנות אותה אלימות, ולכן מומלץ לפנות אל עורך דין אלימות במשפחה, כלומר עו"ד שצבר ניסיון בתחום ספציפי זה. משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי מספק שירותים חיוניים בנחישות וברגישות גם יחד.

מתי נכון לפנות אל עורך דין אלימות במשפחה?

  • אלימות רגשית – מגוון רחב של התנהגויות הפוגעות בנפש ונועדו לבסס שליטה של הפוגע. ביניהן: דיכוי, מניעת קשרים חברתיים, הפחדות, חדירה לפרטיות, השפלה, קנאה קיצונית, התעלמות, מניפולציות רגשיות ועוד. כדאי לדעת שבחוק אין הגדרה ספציפית להתעללות נפשית, אבל בתי המשפט לענייני משפחה מכירים בכך.
  • אלימות מילולית הכוללת איומים – איומים מהווים עבירה פלילית והעונש עליה עשוי להגיע ל-3 שנות מאסר בפועל. בנוסף ניתן לקבל צו הגנה במקרים מסוג זה, ובפרט אם האלימות המילולית חוזרת על עצמה שוב ושוב.
  • אלימות כלכלית – מצב שבו נמנעת מאחד מבני המשפחה האפשרות לעבוד (על-מנת לייצר תלות), דרישה לדווח מראש על כל הוצאה, הסתרת נכסים ועוד.
  • אלימות פיזית – ישנן מספר הגדרות לעבירות מסוג "תקיפה". אלימות פיזית כנגד בן/בת משפחה נחשבת תמיד לתקיפה בנסיבות מחמירות.

ייעוץ וייצוג בעבירות אלימות במשפחה

עורך דין אלימות במשפחה חייב לשלב בין בקיאות מקצועית מעמיקה לבין יחס אישי חם, וזאת לנוכח המורכבות של הסיטואציה. היחס האישי והליווי הצמוד לאורך כל התהליך עד לקבלת הסעד המשפטי הרצוי הכרחי על-מנת לנסוך ביטחון במי שסובל או סובלת מהאלימות במשפחה, והנחישות הכרחית על-מנת למנוע סחבת מיותרת ומסוכנת. משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי הוקם ע"י שני עורכי דין פליליים עתירי ניסיון, חן רוימי ו-ולדי טטלבוים, ובהתאם המענה שניתן בכל מקרה של אלימות במשפחה הינו המענה האופטימלי בהתאם לנסיבות הספציפיות בכל משפחה. איכות נוספת של השירות המשפטי היא דיסקרטיות מלאה, הנדרשת גם היא לנוכח מאפייני הבעיה.

עורך דין אלימות במשפחה

עורך דין עבירות אלימות

בכל חודש נפתחים למעלה מ-10,000 תיקים בגין עבירות אלימות שונות. נתון סטטיסטי עגום נוסף הוא יותר מ-20,000 תיקי חקירה בשנה העוסקים באלימות בתוך המשפחה. חשוב להדגיש כי קיימת קשת רחבה של עבירות המוגדרות כ"אלימות". ברף הנמוך ביותר ישנה "תקיפה סתם" (הפעלת כוח שלא גרמה לנזק ממשי), ועבירות נוספות הן תקיפה הגורמת לחבלה ממשית, תקיפת עובד ציבור, תקיפת שוטר, חבלה בנסיבות מחמירות, שוד ושוד בנסיבות מחמירות. ברף הגבוה ביותר ממוקמות עבירות ההמתה, לרבות גרימת מוות ברשלנות. עקב רמת החומרה, בכל סוגיה משפטית הקשורה לעבירות הנ"ל יש צורך בייצוג משפטי מקצועי במיוחד – של עורך דין עבירות אלימות, כלומר עו"ד פלילי בעל ניסיון ספציפי בסיוע למי שחשוד או מואשם בביצוע עבירה שכזו. זהו אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי.

עורך דין פלילי עבירות אלימות

  • הפחתת חומרת העבירה – ריכוך כתב האישום הוא דרך פעולה שעשויה להיות אפקטיבית שכן יש הבדל משמעותי ברמת הענישה של עבירות האלימות השונות.
  • הצגת נסיבות מקלות – כולל כאלה עשויות להוביל לזיכוי, ובפרט הגנה עצמית.
  • הטלת ספק – יצירת ספק סביר באשר לנסיבות האירוע ולעצם ביצוע מעשה אלימות על-ידי החשוד/נאשם.
  • שחרור ממעצר – אדם החשוד בעבירה הנכללת בקטגוריית האלימות נמצא בסיכון מוגבר להישלח למעצר עקב אופי החשדות. עו"ד פלילי מיומן מפחית את הסיכון למעצר ממושך שגובה מחיר יקר מכל אדם.
  • עסקת טיעון – בחלק מהמקרים הודאה באשמה מופחתת כחלק מעסקת טיעון מונעת עונש חמור במיוחד.

עורך דין עבירות אלימות ותקיפה

גם עו"ד חן רוימי וגם עו"ד ולדי טטלבוים, מייסדי משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי, עבדו במשך שנים רבות במשרדי עורכי דין פליליים מהטובים בארץ, ובהתאם צברו ניסיון רלוונטי רחב היקף. גם במשרד שהקימו כבר טופלו בהצלחה תיקי אלימות, ובהתאם זוהי הכתובת הנכונה לכל מי שזקוק או זקוקה לשירותי עורך דין עבירות אלימות. הליווי המשפטי לאורך כל הדרך, כבר משלב החקירה, מתאפיין בזמינות גבוהה ובמחויבות מלאה לסייע לכל לקוח.

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
שלח
אפשר לעזור ?