זמינים 24/7
instagram facebook-call facebook-call facebook-call

ביטול רישום משטרתי

11.06.2023

בקשה לביטול רישום משטרתי

כל חקירה המתנהלת כנגד אדם בחשד שביצע עבירה על החוק כרוכה באופן טבעי ברישום משטרתי. גם כשהחקירה לא מובילה להגשת כתב אישום, רישום זה נשמר כל עוד עילת סגירת התיק אינה "חוסר אשמה". בנוסף כולל המרשם המשטרתי תיקים שעדיין מתבררים, וכידוע הליכי חקירה עלולים להימשך גם שנים רבות. על-פי חוק ישנם גופים ציבוריים רבים המורשים לעיין במרשם המשטרתי גם ללא הסכמת האזרחים. ביניהם: צה"ל, השב"כ, שירות המבחן ועוד. כתוצאה מכך גם תיק שלא הוליד כתב אישום עלול להזיק לאדם, ובמקרים אלה מומלץ לבחון את האופציה של ביטול רישום משטרתי. משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי מטפל במקרים אלה בנחישות רבה ועל בסיס אסטרטגיה מדויקת.

ביטול ומחיקת רישום פלילי ומשטרתי

* פרק הזמן שחלף מיום האירוע – במקרה של תיק שנפתח בחשד לביצוע עבירה מסוג "פשע" (כזו שהעונש המרבי עליה הוא למעלה מ- 3 שנות מאסר), ניתן לבטל את הרישום לאחר שחלפו 7 שנים. במקרה של חשד בעבירות מסוג "עוון" (שהעונש המרבי עליהן הוא מאסר של 3 חודשים עד 3 שנים), ניתן להגיש את הבקשה לאחר שחלפו 5 שנים.
* חומרת הפגיעה – באדם שכלפיו בוצעה העבירה או ברכוש.
* היסטוריה – כשישנם תיקים פתוחים לאותו אדם, הרישום המשטרתי לא יימחק. בנוסף בוחנת המשטרה האם קיימים רישומים פליליים אחרים ולוקחת גם אותם בחשבון.
* נסיבות אישיות – המאפיינים הספציפיים של האדם במועד האירוע שבגינו נפתח התיק וגם לאחר מכן.

ביטול רישום משטרתי של תיקים סגורים

חשוב להדגיש: ביטול רישום משטרתי לא אפשרי בכל מקרה, ובהתאם משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי אשר פועל ביושרה מלאה ומתוך מחויבות לשקיפות מוחלטת יספק שירות זה רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה. מרכיב נוסף בשירות הוא פעולה נחושה מול משטרת ישראל, שכמו כל גוף בירוקרטי מתנהל לעיתים בעצלתיים. עורכי הדין חן רוימי ו-ולדי טטלבוים שהקימו את המשרד, צברו ניסיון רב במשרדי עורכי דין פליליים מהמובילים בארץ, ובהתאם צברו ניסיון רלוונטי רחב היקף שמתורגם לאסטרטגיה הנכונה בכל מקרה שבו ניתן לבטל רישום משטרתי.

ביטול רישום משטרתי

מחיקת עבר פלילי

את העבר כמובן לא ניתן לשנות, אבל בהחלט אפשר, וכדאי, למחוק את ההשפעות השליליות שלו על ההווה ועל העתיד שלנו. הכלל הנ"ל נכון בכל תחומי החיים ובפרט תקף למקרים שבהם העבר כולל מעשים פליליים – בין אם האדם הורשע בגין אותו מעשה ובין אם כלל לא הועמד לדין, אבל החקירה עדיין מתועדת ברישום המשטרתי ועלולה לפגוע בו. מחיקת עבר פלילי אפשרית במספר דרכים, ובפרט באמצעות בקשת שינוי עילת סגירת תיק, בקשה לביטול רישום משטרתי וכן הגשת בקשת חנינה לנשיא. משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי אמון על מימוש כל האופציות הנ"ל על בסיס בקיאות מקצועית וניסיון רלוונטי עשיר.

התועלות המשמעותיות של מחיקת עבר פלילי

  • הסרת חסמים – רישום פלילי עלול למנוע מאדם להתקבל לעבודה שבה הוא חושק. בהקשר זה כדאי לדעת שהחוק אוסר על מעסיקים לבחון עבר פלילי, פרט למקרים ספציפיים, אולם בפועל מי שנושא עמו רישום פלילי או משטרתי מגלה לא פעם שדלתות נסגרות בפניו.
  • הגירה – יש לא מעט מדינות שבוחנות רישום פלילי ולכן גם מי שעומד בכל הקריטריונים האחרים לא יוכל להגר אליהן.
  • החזקת נשק – במדינה כמו ישראל רבים מבקשים לשאת נשק על-מנת שיוכלו להגן על עצמם בכל תרחיש. רישום פלילי עלול להוביל לסירוב.
  • שיקום התדמית – כל עוד העבר מופיע באופן ברור וחד ברישום הפלילי (המתעד הרשעות) או ברישום המשטרתי (המתעד גם חלק מתיקי החקירה שנסגרו ללא הגשת כתב אישום, בהתאם לעילת הסגירה), לאדם קשה מאוד לשנות את היחס אליו, עקב הסטיגמות הקיימות.
  • פתיחת דף חדש באמת – מעבר לתועלות הפונקציונליות, למחיקת רישום פלילי או משטרתי יש גם השפעה חיובית מבחינת התחושות של האדם, שלאחר המחיקה יכול לפתוח דף חדש באמת ולעלות על נתיב מיטיב עבורו.

מחיקת עבר פלילי אחרי הרשעה

חשוב להדגיש כי מחיקת עבר פלילי אינה הליך טכני בלבד. על-מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של התהליך, יש לבחור את הטיעונים המשכנעים ביותר, וכמובן להתנהל מול הסמכות המתאימה בהתאם לנסיבות. הניסיון רחב ההיקף של משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי מבטיח, וגם מקיים, עזרה לכל אדם והשלמת התהליך בפרק זמן קצר ככל האפשר.

מחיקת עבר פלילי

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
שלח
אפשר לעזור ?