זמינים 24/7
instagram facebook-call facebook-call facebook-call

בקשת חנינה מהנשיא

11.06.2023

הגשת בקשת חנינה מהנשיא ע"י עורך דין

המשטר בישראל הוא פרלמנטרי, ונשיא המדינה הוא בעיקר דמות ייצוגית – אבל גם כך יש לו לא מעט סמכויות ובראשן האפשרות לחון אסירים. בפרט מוסמך הנשיא לפטור אדם מעונש שגזר עליו בית משפט, להפחית עונש וכן לקצוב מאסר עולם לפרק זמן ספציפי. חשוב לציין כי לא מדובר בערכאת ערעור אלא באופציה המופעלת במקרים ספציפיים מאוד, וכי בכל מקרה נדרשת גם הסכמת שר המשפטים. בקשת חנינה מהנשיא אפשרית רק כשיש פסק דין חלוט. במקרה של תשובה שלילית, ניתן לנסות פעם נוספת לאחר שחלפו 6 חודשים, ובפרט אם חל שינוי בנסיבות. באופן טבעי הגשת הבקשה בעזרת עורך דין מנוסה ממקסמת את סיכויי ההצלחה שלה – משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי מספק שירות זה במקצועיות רבה ומתוך הבנה מלאה של רגישות הסיטואציה. שירות נוסף שניתן על בסיס ניסיון רחב היקף הוא סיוע בהבעת התנגדות ע"י קורבנות עבירות מין או אלימות למתן חנינה למי שפגע בהם.

חנינה מהנשיא למחיקת רישום פלילי

  • חסד ורחמים – לנשיא המדינה הסמכות להפעיל את מידת החסד והרחמים כלפי אסירים ולהעניק להם חנינה.
  • מצב בריאותי – שיקול נוסף של נשיא המדינה הוא מצבו הבריאותי של מגיש בקשת החנינה. חשוב להדגיש כי גם מצב נפשי קשה עשוי להוות עילה למתן החנינה.
  • עיוות דין – ובפרט במקרים שבהם המחוקק לא מקנה לבית המשפט שיקול דעת (למשל כשישנו עונש חובה), וכתוצאה מכך נגרם עיוות דין.
  • אינטרס ציבורי – במצבים חריגים יפעיל נשיא המדינה את סמכותו לחון אסירים כתוצאה מאינטרס ציבורי יוצא דופן (למשל אסירים ביטחוניים עקב שיקולים מדיניים משמעותיים).

מה הסיכוי לקבל חנינה מהנשיא

כל שירות בהקשר של בקשת חנינה מהנשיא ניתן ע"י צוות משרד עורכי דין טטלבוים-רוימי על בסיס יושרה מוחלטת ושקיפות מלאה, כדי שכל אדם ידע בדיוק מהם סיכויי ההצלחה. הבקשות, וכן התנגדות לבקשה כשהלקוח הוא קורבן עבירת מין או אלימות, מנוסחות באופן מוקפד במיוחד וכוללות התייחסות מעמיקה לכל פרט רלוונטי. עורכי הדין ולדי טטלבוים וחן רוימי צברו ניסיון רב הן במשרד שהקימו והן קודם לכן, כעורכי דין במשרדי עו"ד מהטובים בישראל, ובהתאם איכות השירות הניתן על-ידיהם.

הגשת בקשת חנינה מהנשיא ע"י עורך דין

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
שלח
אפשר לעזור ?